Fra vekst til kontroll – dette sier Kid og Komplett om den positive varelager-trenden

Under pandemien ble mange aktører i varehandelen utfordret med stor varelagervekst. De børsnoterte selskapene Kid og Komplett har i ettertid jobbet systematisk for å få kontroll på varelagrene igjen.
Kommunikasjonssjef Daniel Hauan i Komplett og administrerende direktør Anders Fjeld i Kid. | Foto: Vebjørn Storvik / Øystein Engh / HandelsWatch
Kommunikasjonssjef Daniel Hauan i Komplett og administrerende direktør Anders Fjeld i Kid. | Foto: Vebjørn Storvik / Øystein Engh / HandelsWatch

– God kontroll på varelageret er en av de viktigste oppgavene til en retailer. Utfordringen er å ha nok varer til kundene, uten at man binder opp for mye arbeidskapital.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også