Dagligvarekjedene taper på plastposesvinn – jobber på ulikt vis for bedring

For hver plastpose som en kunde tar med seg fra butikken uten å betale for den, taper dagligvarekjedene 3 kroner og kostnader til innkjøp og transport.
Foto: Lise Åserud / NTB
Foto: Lise Åserud / NTB

Coop Norge tester ut en plastposedispenser for å få bukt med svinnet av plastposer i sine dagligvarebutikker. Som øvrige dagligvarekjeder tar de betalt for plastposene av kundene. De er medlem av Handelens Miljøfond, som fra 1. mai økte prisen på plastposer med ytterligere 1 krone for kundene. Kjedene selv bestemmer hvilken pris de selger posene for.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
Skal inneholde minst 2 tegn
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også