Rema 1000 sier frukt og grønt-kampanje hadde super effekt

Rema 1000 mener folks inntak av frukt og grønt øker i takt med at prisene senkes.
Enkelte produkter hadde stor oppsving uke 23 i juni. | Foto: Andreas Kleiberg
Enkelte produkter hadde stor oppsving uke 23 i juni. | Foto: Andreas Kleiberg

Salgstall fra Rema 1000 viser en betydelig økning i omsetningen som følge av en nylig frukt- og grøntkampanje, skriver Rema 1000. 

Kampanjen, som tilbød 30 prosent rabatt på fem utvalgte frukt- og grønnsaksprodukter, resulterte i at salget mer enn doblet seg for moreller, vannmelon, rød paprika, honningmelon og sommerkål i uke 23 sammenlignet med uken før.

Ingvill Måkestad Bovim, prosjektleder for helse og ernæring i Rema 1000, uttaler i en pressemelding at dette viser hvor gode handlevanene til kundene er. 

Rema 1000 sier seg også fornøyd med grillmatskampanjen kom har pågått i sommermånedene. Hamburger ligger på topp, mens laksefilet i skinn er det mest solgte fiskeproduktet.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Les også