Klarna lanserer nytt konsept for å få flere kunder – med hjelp av AI
Klarna presenterte onsdag en nyhet. Et nytt shoppinglinse-verktøy som lar forbrukeren ta bilde av plagg og andre produkter i sine omgivelser.
I en pressemelding skriver selskapet at kunden, med hjelp av Klarna-appens søk- og prissammenligningsverktøy, med en gang kan se hvor produktet kan kjøpes til best mulig pris.
– Klarna benytter seg av AI for å gjøre om bildet til søkeord – som gjør at alt du kan ta bilde av, kan forandres til et produkt du kan kjøpe, skriver selskapet.
Den nye AI-drevne kamerafunksjonen gjør det mulig å ta bilder av, nesten alt rundt seg og umiddelbart søke, finne og kjøpe objektet i Klarna-appen, skriver selskapet.
Videre forteller Klarna at shoppinglinsen kan identifisere over 10 millioner forskjellige objekter. Dette matches deretter opp mot mer enn 50 millioner butikktilbud i Klarnas søk- og prissammenligningsverktøy.
– Klarna er det smarte valget, uavhengig av om du ser etter shoppinginspirasjon, personlige anbefalinger eller den beste prisen, sier medgründer og administrerende direktør i Klarna, Sebastian Siemiatkowski i pressemeldingen.