Klarna lanserer nytt konsept for å få flere kunder – med hjelp av AI

Klarna tar i bruk AI for hva de kaller en forbedret shoppingopplevelse. 
AI: Klarna tar i bruk AI for hva de kaller en forbedret shoppingopplevelse. | Foto: Klarna
AI: Klarna tar i bruk AI for hva de kaller en forbedret shoppingopplevelse. | Foto: Klarna

Klarna presenterte onsdag en nyhet. Et nytt shoppinglinse-verktøy som lar forbrukeren ta bilde av plagg og andre produkter i sine omgivelser.

I en pressemelding skriver selskapet at kunden, med hjelp av Klarna-appens søk- og prissammenligningsverktøy, med en gang kan se hvor produktet kan kjøpes til best mulig pris.

– Klarna benytter seg av AI for å gjøre om bildet til søkeord – som gjør at alt du kan ta bilde av, kan forandres til et produkt du kan kjøpe, skriver selskapet.

Den nye AI-drevne kamerafunksjonen gjør det mulig å ta bilder av, nesten alt rundt seg og umiddelbart søke, finne og kjøpe objektet i Klarna-appen, skriver selskapet.

Videre forteller Klarna at shoppinglinsen kan identifisere over 10 millioner forskjellige objekter. Dette matches deretter opp mot mer enn 50 millioner butikktilbud i Klarnas søk- og prissammenligningsverktøy.

– Klarna er det smarte valget, uavhengig av om du ser etter shoppinginspirasjon, personlige anbefalinger eller den beste prisen, sier medgründer og administrerende direktør i Klarna, Sebastian Siemiatkowski i pressemeldingen.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også