Vinmonopolet og BliVakker blant finalistene som kan bli årets nettbutikk

Over tusen kandidater har blitt til ni – som kan bli kåret til årets nettbutikk under Netthandelsprisene 13. februar.
Foto: Beate Oma Dahle / NTB
Foto: Beate Oma Dahle / NTB

HandelsWatch har tidligere omtalt både BliVakker og Vinmonopolet.

Begge er blant de siste ni kandidatene som kan bli kåret til årets nettbutikk, når Netthandelsprisene skal arrangeres av Posten Bring i februar.

– Nettbutikkene i Norge blir bedre og bedre for hvert eneste år som går. Fra i fjor sommer kunne kundene nominere sine favorittnettbutikker, og over 1.000 nettbutikker ble nominert. Etter en gjennomgang ble disse silt ned til 135 kandidater og fagjuryen gikk grundig til verks for å se hvor godt de løser oppgavene sine for kundene, sier juryleder Kjersti Pedersen i Posten Bring i en pressemelding.

De 135 butikkene har det siste halvåret blitt vurdert av fagjuryen etter kriteriene kjøpsopplevelse, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring. Under Black Week og i førjulstiden handlet juryen i de forskjellige nettbutikkene – for å se hvem som utmerket seg.

– Vi gjennomfører en anonym «stresstest» under årets mest hektiske periode for nettbutikkene nettopp for å se hvor gode de faktisk er. Nå sitter vi igjen med de aller beste, fortsetter Pedersen.

Dette er de ni finalistene:

Kategori liten:

  • Hippi Grace
  • Klar Dag
  • Sapatos

Kategori medium:

  • Villoid
  • Care of Carl
  • Linda Johansen

Kategori stor:

  • Vinmonopolet
  • BliVakker
  • GetInspired

Flere av årets finalister er gjengangere under Netthandelsprisene som deles ut for 18. år på rad. Posten Bring har kåret årets nettbutikk i Norge siden 2005.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også