Hologrammer og ubetjente butikker – hva er fremtidens trender i retail?

Et hologram for kundeservice får du ikke se verken hos Norrøna eller Coop. Men de norske bedriftene tok med seg mye inspirasjon og digitale verktøy hjem fra verdens største retailkonferanse.
TEKNOLOGI: Et hologram kan gi kundeservice døgnet rundt, men retail-direktør Bård Kvamme i Norrøna vil heller ha mennesker i sine butikker. | Foto: Gøril Huse / HandelsWatch
TEKNOLOGI: Et hologram kan gi kundeservice døgnet rundt, men retail-direktør Bård Kvamme i Norrøna vil heller ha mennesker i sine butikker. | Foto: Gøril Huse / HandelsWatch

National Retail Federation, (NRF), gjennomfører verdens største retailkonferanse i New York i USA. Også i år reiste norske selskaper til USA for å få med seg utviklingen. Mandag hostet Microsoft Norge en samling der flere norske retailere og teknologiselskaper delte noe av det de tok med seg fra konferansen.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Foto: Berit Roald

    Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

    Les også