Finn.no mest bærekraftige merkevare for tredje år på rad – flere bransjevinnere fra handelen

For tredje år på rad har Finn.no blitt anerkjent som merkevaren som nordmenn oppfatter som mest bærekraftig i Sustainable Brand Index 2024.
Foto: Terje Bendiksby / NTB
Foto: Terje Bendiksby / NTB

Det kommer frem i en pressemelding sendt ut av Sustainable Brand Index.

Undersøkelsen er basert på 13.000 intervjuer med norske forbrukere. Av undersøkelsen kommer det frem at Finn.no oppfattes som den mest bærekraftige av 282 merkevarer i 25 forskjellige bransjer.

– Finn.no har vært en leder innen resirkulering og bærekraft, og forbrukerne setter pris på deres innsats, sier administrerende direktør Erik Elvingsson Hedén i SB Insight, selskapet som står bak Sustainable Brand Index.

Selskapet skriver at Finn.no har nådd topplassen for det tredje året på rad ved å popularisere og fremheve viktigheten av gjenbruk.

Sustainable Brand Index er Europas største uavhengige merkestudie om bærekraft og har som mål å belyse bærekraftstrender og forbedringsområder for merkevarer. Undersøkelsen er basert på forbrukernes oppfatning av hvordan merkevarer oppfattes å prestere innen bærekraft i 25 bransjer.

Blant bransjevinnerne finner man flere selskaper som tidligere har blitt omtalt i HandelsWatch. Disse er blant annet Vinmonopolet som vinner i kategorien «Grocery Stores», Coop som vinner i kategorien «Consumer Goods Corporations», og IKEA som vinner i kategorien «Furniture & Decoration».

Stormberg, Mestergrønn, The Body Shop, Elkjøp, Intersport og Circle K er også blant bransjevinnerne.

Meld deg på HandelsWatch nyhetsbrev her.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også