Oppkjøp og navnebytte: Loyall og Skylabs blir Loyco
– Navneendringen markerer en tydeligere identitet og strategisk retning for Loyco. Vi har ambisiøse vekstplaner internasjonalt og vi har allerede rullet ut våre løsninger i tre nye europeiske markeder: Tyskland, Storbritannia og Kypros. Oppkjøpet av Skylabs vil støtte oppunder den internasjonale satsingen, sier Martin Kongsvik, kommersiell direktør i Loyco i en pressemelding.
Loyall er et norsk SaaS-selskap, og de kjøper det norske teknologiselskapet Skylabs. Det nye selskapet får navnet Loyco.
Loyall ble etablert for å bygge lojalitet blant kunder, gjennom innsikt og -data for åtte år siden. Selskapet har vokst og ekspandert internasjonalt. Målet med Loyco er å bli en one-stop-shop for lojalitetsbygging i retail-bransjen, skriver de.
Skylabs har siden 2009 spesialisert seg på løsninger innen datainnsamling og gjestenett, med bedrifter som Steen & Strøm, Adresseavisa og Dromedar Kaffebar er på kundelisten. Loyco kjøper nå opp selskapet i sin helhet.
– Oppkjøpet av Skylabs er et viktig skritt mot å bli en totalleverandør innen lojalitetsbygging for aktører i retail-bransjen. Dette inkluderer et forbedret grensesnitt som forenkler integrasjoner og self-service, samtidig som at det utvider mulighetene for administrasjon, kommunikasjon og lojalitet, sier Christian Erichsen, administrerende direktør i Loyco.
Det nydøpte konsernet leverer i 2023 en samlet omsetning på 17,5 millioner kroner, en vekst på 293 prosent sammenlignet med 2022. L
Skylabs’ løsninger vil komme som et tillegg til Loycos eksisterende lojalitetsprogram. Integreringen vil gjøre det enda enklere for retailaktører å samle inn data og engasjere kundene sine, opplyser de, blant annet gjennom å lansere digitale omnikanale gavekort.