Oppkjøp og navnebytte: Loyall og Skylabs blir Loyco

Det norske SaaS-selskapet Loyall kjøper det norske teknologiselskapet Skylabs og bytter navn. Det nye selskapet Loyco satser på innsikt og datainnsamling for retail-bransjen.
NYTT SELSKAP: To norske selskaper blir til ett når Loyall kjøper Skylabs. Lederteamet i det nye selskapet Loyco, er Christian Skaatan, Martin Kongsvik, Christian-Erichsen, Daniel Skaatan, Jarle Drivenes og Tommy Midttveit. | Foto: Loyco
NYTT SELSKAP: To norske selskaper blir til ett når Loyall kjøper Skylabs. Lederteamet i det nye selskapet Loyco, er Christian Skaatan, Martin Kongsvik, Christian-Erichsen, Daniel Skaatan, Jarle Drivenes og Tommy Midttveit. | Foto: Loyco

– Navneendringen markerer en tydeligere identitet og strategisk retning for Loyco. Vi har ambisiøse vekstplaner internasjonalt og vi har allerede rullet ut våre løsninger i tre nye europeiske markeder: Tyskland, Storbritannia og Kypros. Oppkjøpet av Skylabs vil støtte oppunder den internasjonale satsingen, sier Martin Kongsvik, kommersiell direktør i Loyco i en pressemelding.

Loyall er et norsk SaaS-selskap, og de kjøper det norske teknologiselskapet Skylabs. Det nye selskapet får navnet Loyco.

Loyall ble etablert for å bygge lojalitet blant kunder, gjennom innsikt og -data for åtte år siden. Selskapet har vokst og ekspandert internasjonalt. Målet med Loyco er å bli en one-stop-shop for lojalitetsbygging i retail-bransjen, skriver de.

Skylabs har siden 2009 spesialisert seg på løsninger innen datainnsamling og gjestenett, med bedrifter som Steen & Strøm, Adresseavisa og Dromedar Kaffebar er på kundelisten. Loyco kjøper nå opp selskapet i sin helhet. 

– Oppkjøpet av Skylabs er et viktig skritt mot å bli en totalleverandør innen lojalitetsbygging for aktører i retail-bransjen. Dette inkluderer et forbedret grensesnitt som forenkler integrasjoner og self-service, samtidig som at det utvider mulighetene for administrasjon, kommunikasjon og lojalitet, sier Christian Erichsen, administrerende direktør i Loyco. 

Det nydøpte konsernet leverer i 2023 en samlet omsetning på 17,5 millioner kroner, en vekst på 293 prosent sammenlignet med 2022. L

Skylabs’ løsninger vil komme som et tillegg til Loycos eksisterende lojalitetsprogram. Integreringen vil gjøre det enda enklere for retailaktører å samle inn data og engasjere kundene sine, opplyser de, blant annet gjennom å lansere digitale omnikanale gavekort. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også