Postnord sliter med svindel

Nå går Postnord til det skritt at de advarer sine kunder om svindel, som kommer både på e-post og via tekstmeldinger.
SVINDEL: Postnord opplever at svindlere gir seg ut for å sende meldinger til kunder fra dem. | Foto: Beate Oma Dahle / NTB
SVINDEL: Postnord opplever at svindlere gir seg ut for å sende meldinger til kunder fra dem. | Foto: Beate Oma Dahle / NTB
NTB og Gøril Huse

Postnord advarer mot svindelforsøk via epost og SMS der avsender utgir seg for å være selskapet.

Det er også svindelannonser på ulike sosiale plattformer, skriver Postnord i en pressemelding.

– Det er viktig å huske at Postnord ikke har noe med denne typen epost eller SMS å gjøre. De sendes uten vår viten og vilje, og det er dessverre utenfor vår kontroll å stoppe dem, skriver de.

Selskapet sier det jobber aktivt med å ta ned nettsteder som ulovlig bruker merkevaren deres.

– Den beste måten å beskytte deg mot svindlere på, er å alltid være på vakt. Klikk aldri på lenker hvis du ikke er sikker på hvor de fører deg, skriver Postnord.

De anbefaler å bruke selskapets app for å holde styr på pakker du har kjøpt. Postnord sender normalt sett aldri ut lenker på epost eller tekstmeldinger med lenker til ulike betalingssider.

Meld deg på HandelsWatch nyhetsbrev her.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også