Norske handelsbedrifter om internasjonal ekspansjon: – Du må ha betydelige midler for å klare det

Det er utfordrende å satse i utlandet, ifølge Norrøna, Blivakker og Holzweiler. Selskapene mener at kulturforskjeller og høyere konkurranse er medvirkende faktorer.
Debatt under NHO Retail Summit 2024. Fra venstre: Tobias Tjørstad i Holzweiler, Christian Sogn Iversen i Sprell, Kolbjørn Ertzeid i Blivakker og Jørgen Jørgensen i Norrøna. | Foto: Gøril Huse / HandelsWatch
Debatt under NHO Retail Summit 2024. Fra venstre: Tobias Tjørstad i Holzweiler, Christian Sogn Iversen i Sprell, Kolbjørn Ertzeid i Blivakker og Jørgen Jørgensen i Norrøna. | Foto: Gøril Huse / HandelsWatch

– Det å klare å overbevise kundene om at de skal betale mer for noe de kanskje ikke kjenner til, det er en utfordring.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Foto: Berit Roald

    Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

    Les også