Personalisering kommer til norske nettbutikker

Algoritmeselskap satser i Danmark, noe også norske forbrukere vil merke.
Partnerkretsen i Relewise omfatter fra venstre de tre gründerne Ronni Balle, Brian Homgård Kristensen og Sune Hansen, samt partner Martin Andersen (th). | Foto: PR/Relewise
Partnerkretsen i Relewise omfatter fra venstre de tre gründerne Ronni Balle, Brian Homgård Kristensen og Sune Hansen, samt partner Martin Andersen (th). | Foto: PR/Relewise

Det danske selskapet Relewise hjelper netthandelsbedrifter med å skape bedre og mer personlige brukeropplevelser på nett. Relewise har nå inngått samarbeid med over 70 danske nettbutikker, melder danske Finans.

– I det svært konkurranseutsatte e-handelsmarkedet må bedriftene differensiere seg for å skape en forbindelse med forbrukerne. Ved å personalisere brukeropplevelsen kjøper forbrukerne ikke bare mer, men kommer også oftere tilbake, forteller medgrunnlegger og daglig leder Brian Holmgård Kristensen.

Nettbutikkene strekker seg også til Norge. Søstrene Grene, CHANGE Lingerie og Stark er blant butikkene, og Relewise har hentet inn 800 000 euro i forskuddsinnsamling.

– Med vår erfarne investorgruppe i ryggen er vi nå klare til å ekspandere og hjelpe bedrifter utenfor Danmark, fortsetter han.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også