Kid har hentet influenser Camilla Pihl og stylist Tone Kroken som verter for premieresendingen som skjer torsdag 7. desember.
– Vi er spente på vår liveshopping-debut, og vi håper at kundene vil ønske den velkommen. Vi tror at liveshopping har potensial til å bidra til sterkere kunderelasjoner og en sømløse kundeopplevelser. Vårt viktigste mål med dette er å kunne skape en helt ny kanal der vi i enda større grad kan inspirere, informere og samhandle med kundene, sier Digital Marketingssjef i Kid, Ninni Helgø, i en pressemelding.
HandelsWatch har tidligere omtalt liveshopping-fenomenet, som en av salgskanalene som opplever størst vekst.
Konseptet stammer fra Kina. Ifølge New York Times ventes markedet i Kina alene å beløpe seg til svimlende 647 milliarder dollar i 2023.
Understreker verdien av kundekontakt
Kid har valgt det danske liveshopping-selskapet Sprii, som har fått fotfeste i det norske markedet. I sin norske kundeportefølje har danske Sprii allerede opparbeidet seg over 50 handelsaktører.
– Kunder i dag foretrekker autentisitet, og liveshopping er det nærmeste du kommer en en-til-en-butikk-opplevelse – bare på nett. Vi tror man som selger bruker enda mer tid med kunden under liveshopping enn man gjør i selve butikken, sier Sprii-sjef Christian Vester.
I et tidligere intervju med HandelsWatch har Vester fortalt om salgspotensialet, med eksempel i Power som har solgt varer for over 10 millioner kroner i løpet av én sending.
– Det er nettopp forståelsen av verdien av kundekontakt som gjorde at vi valgte Sprii. Sprii tilbyr for eksempel «Social First» som betyr at man kan kjøpe direkte fra SoMe (Instagram og Facebook), noe som er ganske unikt i bransjen, avslutter Helgø.