Jotun med enorm resultatvekst, men selger mindre i Skandinavia

Malingsprodusenten Jotun lyktes godt i fjerde kvartal og økte resultatet med 83,2 prosent. Salget av interiørmaling minsker likevel i de skandinaviske landene.
VEKST: Morten Fon, administrerende direktør i Jotun, kan glede seg over enda bedre resultater for malingsprodusenten i fjorårets siste måneder. | Foto: Jotun
VEKST: Morten Fon, administrerende direktør i Jotun, kan glede seg over enda bedre resultater for malingsprodusenten i fjorårets siste måneder. | Foto: Jotun

Jotun viser vekst i salg og og inntjening i fjerde kvartal, skriver selskapet i sin kvartalrapport, med en økning i driftsinntektene på 9 prosent. Justert for valutaeffekter, er veksten på 11 prosent, ifølge Jotun. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Foto: Berit Roald

    Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

    Les også