Jysk slår et slag for Barnekreftforeningen

Over 1100 ansatte i Jysk skal fredag bære fotballdrakt på jobb for å samle inn midler til barn og unge med kreft.
Kommunikasjonssjef Fatima Elkadi og Salgs-og markedssjef Krister Andreassen i Jysk Norge. | Foto: Jysk Norge
Kommunikasjonssjef Fatima Elkadi og Salgs-og markedssjef Krister Andreassen i Jysk Norge. | Foto: Jysk Norge

Fredag markerer interiørkjeden Jysk Barnekreftforeningens årlige kampanje «FotballtrøyeFredag» i alle sine 108 norske butikker.

Det skriver kjeden selv i en pressemelding.

– Vi ser at denne dagen er til stor inspirasjon for våre ansatte, dermed har vi gjort det til en fast tradisjon å markere denne begivenheten i alle våre butikker sammen med våre besøkende kunder, sier salgs- og markedssjef Krister Andreassen i Jysk Norge.

Årets kampanje blir den fjerde for Barnekreftforeningen. Kampanjen har som mål å sette søkelys på kreftsyke barn og deres drømmer. Pengene som samles inn går til livsviktig forskning på barnekreft.

– Vi setter stor pris på det gode samarbeidet med Jysk, og ikke minst alle de ansatte som engasjerer seg for den viktige saken vår, sier Camilla Korsæth Reinhartsen i Barnekreftforeningen.

I tillegg til å delta på den årlige kampanjen har Jysk flere initiativ for å samle inn penger til Barnekreftforeningen. Fra mai til juni gir Jysk 10 kroner for hvert solgte badehåndkle for barn og unge til Barnekreftforeningen i Norge.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også