Fredag markerer interiørkjeden Jysk Barnekreftforeningens årlige kampanje «FotballtrøyeFredag» i alle sine 108 norske butikker.
Det skriver kjeden selv i en pressemelding.
– Vi ser at denne dagen er til stor inspirasjon for våre ansatte, dermed har vi gjort det til en fast tradisjon å markere denne begivenheten i alle våre butikker sammen med våre besøkende kunder, sier salgs- og markedssjef Krister Andreassen i Jysk Norge.
Årets kampanje blir den fjerde for Barnekreftforeningen. Kampanjen har som mål å sette søkelys på kreftsyke barn og deres drømmer. Pengene som samles inn går til livsviktig forskning på barnekreft.
– Vi setter stor pris på det gode samarbeidet med Jysk, og ikke minst alle de ansatte som engasjerer seg for den viktige saken vår, sier Camilla Korsæth Reinhartsen i Barnekreftforeningen.
I tillegg til å delta på den årlige kampanjen har Jysk flere initiativ for å samle inn penger til Barnekreftforeningen. Fra mai til juni gir Jysk 10 kroner for hvert solgte badehåndkle for barn og unge til Barnekreftforeningen i Norge.