Bauhaus har fått sin nettbutikk kopiert 24 ganger på under to år

Bilder av produkter med Bauhaus-logo og egne produkttekster er kopiert over på falske nettsider. — Problemet er at de blir bedre og bedre, sier e-handelssjef Brian Fonnesbæk.
– Til å begynne med visste vi faktisk ikke hvordan vi skulle reagere, sier Brian Fonnesbæk, leder for e-handel i Bauhaus, om oppdagelsen av en lang rekke svindelsider med byggekjedens produkter. | Foto: Jonas Olufson
– Til å begynne med visste vi faktisk ikke hvordan vi skulle reagere, sier Brian Fonnesbæk, leder for e-handel i Bauhaus, om oppdagelsen av en lang rekke svindelsider med byggekjedens produkter. | Foto: Jonas Olufson

En nettbutikk er mer eller mindre en nødvendighet for forhandlere i kampen om forbrukernes penger, men nettbutikker blir i økende grad et mål for svindlere som ønsker å tjene penger på kjente merkevarers troverdighet.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Foto: Berit Roald

    Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

    Les også