NorgesGruppen økte inntjeningen første halvår

Kundene strømmer til Norgesgruppens dagligvarebutikker. Konsernet fikk driftsinntekter på 54,3 milliarder kroner i første halvåret.
LØNNSOM: Kiwi er en av butikkene i Norgesgruppen som har bidratt til konsernets gode resultat. | Foto: Terje Bendiksby / NTB
LØNNSOM: Kiwi er en av butikkene i Norgesgruppen som har bidratt til konsernets gode resultat. | Foto: Terje Bendiksby / NTB

I fjor lå tallet på 49,4 milliarder, melder dagligvarekjeden i en pressemelding.

Imidlertid falt resultat før skatt litt til 1,61 milliarder kroner, i fjor lå tallet på 1,64 milliarder kroner.

– Våre investeringer i priskutt har holdt oss konkurransedyktige i et tøft marked, og vi har oppnådd en solid vekst i driftsinntektene, sier Runar Hollevik, konsernsjef i Norgesgruppen, ifølge NTB.

– Samtidig evner vi å effektivisere driften vår for å håndtere de økte kostnadene, noe som er avgjørende i den tiden vi står oppi der alt koster mer.

Investeringer i priskutt over lengre tid svekket driftsmarginen med 0,4 prosentpoeng fra 3,4 prosent til 3,0 prosent første halvår 2023, melder selskapet.

«Konkurransen om kundene i matmarkeder er hard, men sett under ett vinner Norgesgruppen kunder», heter det i pressemeldingen.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også