Første rapport om egne merkevarer er like rundt hjørnet - bransjen håper fakta og innsikt kan styrke debatten

Egne merkevarer både styrker konkurransen, bidrar til innovasjon og er bra for kundene, mener dagligvareaktørene NorgesGruppen, Rema 1000 og Coop. 
Stein Rømmerud, konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i NorgesGruppen. | Foto: Gøril Huse / HandelsWatch
Stein Rømmerud, konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i NorgesGruppen. | Foto: Gøril Huse / HandelsWatch

­­– Egne merkevarer skaper en differensiering, som er en veldig viktig faktor i dagligvarehandelen. Vi vet jo for eksempel at det er kunder som går for å handle på Kiwi, fordi der finner de egne merkevarer med lave priser. De spiller en rolle, sier Stein Rømmerud til HandelsWatch.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Photo: Berit Roald

    Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

    Les også