Norske Shellstasjoner blir omprofilert til St1
Siden 2015 har energiselskapet St1 eid og drevet de om lag 300 norske Shellstasjonene under en merkevarelisens med Shell. Nå ta selskapet skrittet videre og vil drive videre under eget merkevarenavn. Det melder St1 i en pressemelding.
– Shell har vært en god samarbeidspartner i mange år, og mange av oss jobbet i sin tid i Shell før oppkjøpet i 2015. Imidlertid mener vi nå tiden er inne for å videreutvikle vår egen merkevare i energiomstillingen vi går inn i. Det er en utfordrende markedssituasjon vi står i, og vi tror at vår egen merkevare gjør oss mer robust ved at vi fokuserer på egen strategi og én merkevare, sier markedsdirektør Erlend Føleide.
St1 kjøpte i 2015 en stor del av Shells forretningsvirksomhet i Norge. Nettverket består av både ubemannende stasjoner og større “markedsplasser” med butikk, cafe og bilvask.