Narvesen donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen

I tre uker i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon.
DONERER: Narvesen donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen. | Foto: Reitan Convenience
DONERER: Narvesen donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen. | Foto: Reitan Convenience

Narvesen, sammen med kaffekunder, donerte 208.200 kroner til fjorårets TV-aksjon og Leger Uten Grenser, til deres arbeid for medisinsk nødhjelp til de som trenger det mest.

Også dette året er Narvesen samarbeidspartner med TV-aksjonen.

– Med 230 butikker over hele landet både representerer og møter vi en stor del av samfunnet, inkludert personer som har vært rammet av krig og konflikt. Årets TV-aksjon står oss derfor nært, sier Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i Reitan Convenience Norway, i en pressemelding.

Hvert sjette barn i verden vokser opp i et konfliktområde, og TV-aksjonen 2023 går derfor til Redd Barnas arbeid for barn rammet av krig og konflikt.

– Det er vanskelig å stoppe krig, men sammen kan vi bidra til at flere barn får pusterom fra krigen. Vi er så takknemlige for samarbeidet med Narvesen, sier Shamaila Marita Lein, kampanje- og næringslivsansvarlig i TV-aksjonen NRK.

Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også