Klæbo styrker samarbeidet med Reitan-eid selskap

Samarbeidet mellom langrennsløperen og Rema 1000-eide Norsk Kylling skal bidra til at flere velger dyrevelferd når de kjøper kylling.
Johannes Høsflot Klæbo og Hilde Talseth. | Foto: Norsk Kylling
Johannes Høsflot Klæbo og Hilde Talseth. | Foto: Norsk Kylling

Langrennsløperen med en rekke OL- og VM-gull, Johannes Høsflot Klæbo, har signert en ny strategisk sponsoravtale med Norsk Kylling AS.

Avtalen mellom partene er på to år og går til og med sesongen 2024/2025. Dette er den andre avtalen Klæbo inngår med et selskap som er del av Reitan Retail.

Fra før har Klæbo en samarbeidsavtale med Uno-X. Blant merkevarene til Norsk Kylling er Solvinge og Stange, som bare selges på Rema 1000. Som kjent er også Rema 1000 en del av Reitan Retail.

– Jeg har lyst til å bruke posisjonen min til å snakke om dyrevelferd. Kylling er en stor del av kostholdet mitt, derfor vil jeg bidra til at flere velger produktene som har dokumentert bedre dyrevelferd, sier Johannes Høsflot Klæbo i en pressemelding.

Påtroppende administrerende direktør i Norsk Kylling, Hilde Talseth, er glad for at Klæbo ønsker å bruke posisjonen sin til å snakke om kylling.

– Norsk Kylling er veldig glade for å samarbeide med en verdidrevet idrettsutøver som Johannes. Vi tror han har kraft til å inspirere flere til å velge dyrevelferd når de kjøper kylling, og synliggjøre hvordan ansvarlige og enkle valg i hverdagen utgjør en forskjell. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Photo: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også