Dagligvareprisene preger nordmenns økonomi mest
Det viser en undersøkelse gjort av analysebyrået YouGov for dagligvarekjeden Holdbart. Undersøkelsen viser at 42 prosent av den norske befolkningen opplever å ha fått dårligere økonomi det siste året, hvor 37 prosent av de spurte svarer at dagligvareprisene har størst innvirkning.
– Det er ingen tvil om at stadig flere opplever en svakere økonomi. I tillegg er dagligvareinnkjøpene en viktig del av en husholdnings utgiftene, og dette merkes i tider som dette. Siden Holdbart er et konsept som gir kundene langt lavere priser enn de fleste er vant til, har vi merket at stadig flere finner veien til oss, sier Trond Laeng som er en av gründerne bak Holdbart, i en pressemelding.
Det siste året har kjeden opplevd stor pågang fra flere kundegrupper. Kjeden opplever vekst i både antall kunder og i hvor mye folk handler.
Undersøkelsen viser også at fire av fem mener at dagligvarer i Norge er for dyrt.