Norske kjeder scorer høyest i Danmark

Rema 1000 og Meny er henholdsvis nummer én og to av matvarekjeder i Danmark med høyest kundelojalitet.
Rema 1000 har de mest lojale kundene i Danmark. | Foto: Olivia Loftlund
Rema 1000 har de mest lojale kundene i Danmark. | Foto: Olivia Loftlund

– Rema 1000 sitt konsept med den lokale kjøpmann, som sikrer de riktige produkter til konkurransedygtige priser og klart matsvinnfokus, er en massiv suksess blant de danske kunder, sier Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

Det er åttende året på rad Rema 1000 kommet best ut av kåringen. Loyalty Group gjennomfører hvert år BrancheIndex på dagligvarer for å avdekke danskenes tilfredshet og lojalitet for deres primære dagligvarekjede.

Analysen er basert på 3826 danskers opplevelser. Med et gjennomsnitt på 61 av 100 indexpoeng, kommet Rema 1000 høyest ut med 69,4 poeng. 

Meny følger etter med 64,8 poeng, og tyske Lidl er nummer tre 64,1 poeng. Dette er de tre eneste kjedene som ligger over gjennomsnittet.

– Denne prisen gir stor stolthet og motivasjon til våre 15.000 ansatte, som jobber hardt hver dag og har fokus på å gi våre kunder en god opplevelse, sier Anders Rene Jensen, innkøp- og marketingdirektør for Rema 1000 i Danmark.

Vurderingsområder:

  • Tilgjengelighet
  • Servicekvalitet
  • Produktkvalitet
  • Verdi for pengene
  • Tillit
  • Økologi
  • Image og omdømme
  • Samfunnsansvar
  • Klagehåndtering
  • NPS®
  • Loyalitetsindeks
Rema 1000 og Meny troner øverst. | Foto: BRANCHEINDEX
Rema 1000 og Meny troner øverst. | Foto: BRANCHEINDEX

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også