Kiwi endrer bleiestrategi - tilbyr nytt fordelsprogram
Siden år 2000 har dagligvareaktøren Kiwi hatt et fordelsprogram med rabatterte bleier. Bleierabatten, som de senere årene også har omfattet bind og tamponger, har de tilbudt de siste årene i form av at kunden har hatt egne kort for rabatt. Hensikten med bonusprogrammet har vært å sikre speiselt barnefamiliene som kunder. Nå endrer Kiwi strategi.
Mandag 4. desember blir ordningen en del av Kiwi Pluss, som er en del av Trumf-programmet, skriver Nettavisen. Det betyr at medlemmene automatisk får 50 prosent Trumf-bonus på hver eneste bleiepakke. Kunder som ikke er medlem, mister bonusen, og må betale mer for bleiene.
– Vi har over to millioner Kiwi Pluss-medlemmer, så dette er for å gjøre det enklere for kundene. Vi har jevnlig fått tilbakemeldinger fra kunder som ønsker at bleiekortet skulle være digitalt, så man sliper å huske på det fysiske kortet. Dette er nok noe de aller fleste kundene våre vil sette stor pris på, sier Nora Mile Helgesen, kommunikasjonssjef i Kiwi, til avisen.
Siden 2000 har lavpriskjeden gitt bort 17 millioner bleiepakker, skriver Nettavisen.