Kiwi endrer bleiestrategi - tilbyr nytt fordelsprogram

Dagligvarekjeden Kiwi tilbyr kundene medlemskap i Trumf for at de skal beholde bleiefordeler.
ENDRING: Kiwi velger en ny strategi for å holde på barnefamilier som kunder gjennom rabatt på bleier og bind. | Foto: Lise Åserud/NTB
ENDRING: Kiwi velger en ny strategi for å holde på barnefamilier som kunder gjennom rabatt på bleier og bind. | Foto: Lise Åserud/NTB

Siden år 2000 har dagligvareaktøren Kiwi hatt et fordelsprogram med rabatterte bleier. Bleierabatten, som de senere årene også har omfattet bind og tamponger, har de tilbudt de siste årene i form av at kunden har hatt egne kort for rabatt. Hensikten med bonusprogrammet har vært å sikre speiselt barnefamiliene som kunder. Nå endrer Kiwi strategi. 

Mandag 4. desember blir ordningen en del av Kiwi Pluss, som er en del av Trumf-programmet, skriver Nettavisen. Det betyr at medlemmene automatisk får 50 prosent Trumf-bonus på hver eneste bleiepakke. Kunder som ikke er medlem, mister bonusen, og må betale mer for bleiene.

– Vi har over to millioner Kiwi Pluss-medlemmer, så dette er for å gjøre det enklere for kundene. Vi har jevnlig fått tilbakemeldinger fra kunder som ønsker at bleiekortet skulle være digitalt, så man sliper å huske på det fysiske kortet. Dette er nok noe de aller fleste kundene våre vil sette stor pris på, sier Nora Mile Helgesen, kommunikasjonssjef i Kiwi, til avisen.

Siden 2000 har lavpriskjeden gitt bort 17 millioner bleiepakker, skriver Nettavisen.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også