Reitan Convenience med nytt serveringskonsept – utvider samarbeid med både Wolt og TooGoodToGo

Reitan Convenience Norway, et datterselskap av Reitan Retail, åpner det nye serveringskonseptet Northland på Stortorvet i Oslo.
Markedsdirektør Ingebjørg Hjortdahl i Reitan Convenience Norway. | Foto: Reitan Retail
Markedsdirektør Ingebjørg Hjortdahl i Reitan Convenience Norway. | Foto: Reitan Retail

Det skriver dagligvaregiganten selv i en pressemelding.

Torsdag 1. februar åpner dørene til Northland Stortorvet – en ny kaffe- og matbar i hjertet av Oslo. Frem til nå har Northland vært en baguette-spesialist lokalisert på norske flyplasser, men når konseptet åpner i storbyen med baristaer og matvarer.

I det nye bykonseptet er visjonen å kombinere Reitans ekspertise innen convenience med servering.

– Om det er en ting vi er gode på så er det convenience. Med åpningen av Northland på Stortorvet ønsker vi å skape en ny standard for kaffe- og matentusiaster i storbyen, sier markedsdirektør Ingebjørg Hjortdahl i Reitan Convenience Norway i pressemeldingen.

Videre forteller Hjortdahl at det nye Northland-konseptet på Stortorvet kan anses som en «testlab» hvor de videreutvikler konseptet i nye retninger for å evaluere hvilke elementer som kan overføres til eksisterende og fremtidige lokasjoner.

Reitan Convenience skriver at matrettene også vil være tilgjengelig for levering via Wolt, kort tid etter åpningsdato.

Bilde tatt utenfor Northland sitt nye konsept på Stortorvet i Oslo. | Foto: Reitan Retail
Bilde tatt utenfor Northland sitt nye konsept på Stortorvet i Oslo. | Foto: Reitan Retail

Samarbeid med Kolonihagen

Med seg på laget har Reitan Convenience fått med seg sin faste leverandør Kolonihagen, som står bak både drikkeprodukter og en rekke råvarer. Kolonihagen jobber for dyrevelferd, jordhelse og ansvarlighet i hele verdikjeden og beskriver deres produkter som «økologisk eller bedre».

– Visjonen vår i Kolonihagen er å få bedre mat ut til flere mennesker. At nye steder som Northland ønsker å sette våre produkter på menyen muliggjør nettopp dette, og det er vi veldig glad for, sier Benedicte Felix, salgs- og markedssjef i Kolonihagen.

Vil redusere matsvinn

I meldingen skriver Reitan Convenience at også matsvinn er et viktig fokusområde for det nye konseptet. Matrettene på menyen vil bestå av et begrenset antall råvarer, hvor fokuset har vært å ta i bruk ingredienser som kan benyttes i flest mulig retter.

Reitan varsler også samarbeid med TooGoodToGo:

– Gjennom samarbeid med matredder-appen TooGoodToGo og ikke minst en nøye gjennomtenkt sammensetning av meny og råvarer, jobber vi for å redusere matsvinn i alle ledd, forteller Hjortdahl.

Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail som opererer i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.

Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også