Innfører egen grovhetsmerking på Coop-brød

Coop gjør grep på egne merkevarer.
Coops egne merkevarer får ny grovhetsskala. | Foto: Coop
Coops egne merkevarer får ny grovhetsskala. | Foto: Coop

Coop melder i en pressemelding at innføringen kommer i kjølvannet av god respons fra Coop meldemspanel, og blir gjort i forbindelse med en større designendring av Coop-brød.

– Som forbrukereid organisasjon er vi opptatt av å lytte til medlemmene våre. Vårt medlemspanel er en måte medlemmene våre kan være med å påvirke hva vi gjør, og basert på tilbakemeldingene herfra ruller vi nå ut vår nye grovhetsmerking, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge.

Brødskalaen som står fra før er merkeordningen for mel- og bakeribransjen, og står som kjent over fire ”kakestykker”. Den nye grovhetskalaen vil stå ved siden ved av og vise prosentandel.

– Vi ønsker å vise frem innholdet slik det faktisk er, så det ikke skal være noe tvil for kundene om grovhetsandelen i brødene våre. Derfor trykker vi nå den nye grovhetsmerkingen på alle våre Coop-brød, ved siden av den allerede godt etablerte brødskalaen, sier Brudvik.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også