Avfeier at det brukes for mye på reklame: – Fornuftig nivå og god effekt

Det blir fort milliarder totalt når dagligvarehandelen reklamer, men andelen som brukes er svært lav i prosent.
Rema 1000 er kjeden som bruker mest på reklame, men har også høyest markedsandel. | Foto: Reitan Retail
Rema 1000 er kjeden som bruker mest på reklame, men har også høyest markedsandel. | Foto: Reitan Retail

Forrige uke omtalte Nettavisen dagligvarekjedenes bruk på markedsføring. Her kommer det frem at Rema 1000 er kjeden som bruker mest på kjøp av reklame. I 2023 brukte Rema 1000 hele 870 millioner kroner, i henhold til Nettavisens oversikt som de er blitt tilsendt av analytikerselskapet Nielsen.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Foto: Berit Roald

    Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

    Les også