Butikken er ferdig og dørene åpnet – Bjørvika har fått både vinmonopol og Meny-butikk

Torsdag åpnet næringsdelen av det nye Clemenskvartalet, med fire aktører på plass.
SNORKLIPPING: Ellen de Vibe og Maria Louise Rognerud står for åpningen av butikkene i C.lemenskvartalet. | Foto: Oslo S Utvikling (OSU)
SNORKLIPPING: Ellen de Vibe og Maria Louise Rognerud står for åpningen av butikkene i C.lemenskvartalet. | Foto: Oslo S Utvikling (OSU)

Hundre dager er gått siden HandelsWatch omtalte byggingen av NorgesGruppens nye Meny-butikk i Bjørvika. Torsdag kunne de feire at butikken endelig var på plass og åpen.

Den nye Meny-butikken er på rundt 1100 kvadratmeter, og får rundt 30 ansatte.

Jeg gleder meg til å åpne. Det blir en spennende butikk i et spennende område, sa kjøpmann Anita Tveter til HandelsWatch tidligere om den nye Meny-butikken da planene var klare.

– Meny har lenge lett etter lokaler i dette området, et område i stor utvikling, med stor tilflytting og mange moderne og kvalitetsbevisste kunder, sier driftssjef Naim Tafaj i Meny.

Nabo i lokalene i Clemenskvartalet er Vinmonopolet, samt Apotek 1 og restauranten Lutlaget, som alle åpnet torsdag.

Vinmonopolet som åpnet i Clemenskvartalet er pol nummer 350 og det 35. polet i Oslo.

– Vi synes det er kjempegøy å få lov til å være med og åpne et nytt pol i Bjørvika. Hovedkontoret vårt er jo rett bak her, så dette blir jo vårt nærpol, som vi også kan bruke og handle i, sa Elisabeth Hunter, administrerende direktør i Vinmonopolet.

Maria Louise Rognerud, direktør for bygulvet hos Oslo S Utvikling (OSU), synes det er modig av de fire aktørene å etablere seg i det nye området. Samtidig har hun som ambisjon om at Bjørvika-området skal bli Norges mest attraktive nærings- og boligområde.

Oslo S Utvikling har jobbet med utviklingen av Bjørvika siden 2001, og har hatt en langsiktighet for innholdet i førsteetasjene, ifølge Rognerud.

– Synergier er veldig viktig. Hver for seg er det mange spennende aktører representert i Bjørvika, og sammen utgjør de et område som har fått sin egen identitet og profil. De underbygger et fellesskap, og skaper sammen en større attraksjon, sa Rognerud til HandelsWatch om planene for utvikling av Clemenskvartalet og Bjørvika.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også