Joker slutter med kundeavis i postkassene

Dagligvarekjeden Joker slutter med utsending av kundeaviser – og sparer 1400 tonn papir i året.
Joker slutter med kundeavis i postkassene. | Foto: Ludvig Heiberg Larsen/NTB
Joker slutter med kundeavis i postkassene. | Foto: Ludvig Heiberg Larsen/NTB

Fra denne uken finner Jokers kunder sine tilbud på andre plattformer, melder dagligvarekjeden i en pressemelding tirsdag.

I stedet skal dagligvarekjeden nå satse på annonsering i nettaviser, sosiale medier, tv, radio og utendørsplakater.

– Vi ser at kundene bruker andre kanaler for å finne tilbudene våre. Tidligere gikk en veldig stor andel av markedsføringsbudsjettet vårt med til trykk og utsending av kundeaviser. Disse pengene skal vi nå bruke for å gjøre oss synlige andre steder, sier markedssjef i Joker, Roy Hval.

Tiltaket betyr også flere ting.

– Tidligere sendte vi ut 26 tonn papir hver uke. Det er 1.400 tonn papir i året, som nå blir spart, sier Hval.

Meld deg på HandelsWatch nyhetsbrev her.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Photo: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også