Lanserer ny avis for matvarebransjen

Mat – og drikkebransjen får en egen næringslivsavis. Tirsdag lanserte Watch Media avisen MatvareWatch.
NY AVIS: MatvareWatch gikk live tirsdag. Redaksjonen i den nye næringslivsavisen for mat- og drikkevarebransjen består av redaktør Christine Gulbrandsen og journalistene Anders Hustveit Gerhardsen, Synnøve Prytz Berset og Synne Piyawan Kringsjaa. | Foto: Watch Media Norway
NY AVIS: MatvareWatch gikk live tirsdag. Redaksjonen i den nye næringslivsavisen for mat- og drikkevarebransjen består av redaktør Christine Gulbrandsen og journalistene Anders Hustveit Gerhardsen, Synnøve Prytz Berset og Synne Piyawan Kringsjaa. | Foto: Watch Media Norway

– Hvert eneste år skapes det enorme verdier i næringsmiddelindustrien. Vi skal dekke verdiskapningen som skjer hos produsenter, bedrifter og konsern som driver med alt fra kjøtt, fisk og meieri til drikke, korn og andre typer mat- og drikkerelatert produksjon med overblikk og sterk innsikt i bransjen, sier redaktør Christine Gulbrandsen i MatvareWatch.

Nettavisen MatvareWatch så dagens lys tirsdag. Næringslivsavisen skal følge aktørene i mat- og drikkebransjen tett. Dermed blir dekningen av selskapene i den norske næringsmiddelindustrien betydelig sterkere.

Uavhengig, kritisk og fair

Den nye avisen skal levere uavhengig, kritisk og fair næringslivsjournalistikk om selskapene og nøkkelpersonene i bransjen. Redaksjonen består foruten redaktør Gulbrandsen av journalistene Anders Hustveit Gerhardsen, Synnøve Prytz Berset og Synne Piyawan Kringsjaa. 

MatvareWatch er Watch Medias syvende næringslivsavis i Norge. Selskapet har fra før FinansWatch, AdvokatWatch, EiendomsWatch, EnergiWatch, MedWatch og HandelsWatch.

– Med MatvareWatch fortsetter vi vår ambisiøse vekststrategi. Norsk næringsliv har tatt godt imot våre seks første nisjemedier, og vi ser frem til å kunne levere relevant næringslivsjournalistikk om nok en viktig bransje, sier sjefredaktør og landsjef Kristin Stoltenberg i Watch Media Norway.

Samarbeid

MatvareWatch blir søsteravisen til danske FødevareWatch. I en bransje der mange aktører jobber på tvers av landegrensene, forventes det tett samarbeid mellom de to redaksjonene.

– Vi gleder oss til å komme i gang med et ambisiøst og målrettet arbeid om å bli den aller beste avisen for bransjen, sier Gulbrandsen.

Watch Media er en del av det danske mediekonsernet JP/Politikens Hus, som blant annet eier Jyllands-Posten, Politiken og EkstraBladet. Siden 2010 har morselskapet Watch Medier lansert 17 digitale bransjemedier i Danmark og to i Tyskland. I tillegg har Watch Media en Oslo-korrespondent for internasjonale ShippingWatch. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også