Rema 1000 i europatoppen på ny klimakåring
I en kåring fra Financial Times og analysebyrået Statista for klimaarbeid, kommer Rema 1000 Norge ut på en 13. plass over selskaper i Europa.
Rangeringen er basert på selskapenes innsats for å redusere deres utslipp av klimagasser. Listen inkluderer selskaper som har oppnådd størst reduksjon i intensiteten av deres såkalte Scope 1, og Scope 2 viser utslipp over en femårsperiode.
Kutt i utslipp fra andre deler av verdikjeden, klimamål og transparens vektlegges også i kåringen.
Rema 1000 sin indeksscore er på 80,9 og selskapet vurderes til en A i karakter. Det er i alt 22 norske selskaper som kommer med på lista, blant annet Europris med en indeksscore på 71.6 og karakter A-.
– Vi mener transparens er viktig, og at vi måles og stilles til ansvar for valgene vi tar. Det gjør at vi jobber enda hardere med innovative løsninger, med en brennende tro på at det alltid er mulig å gjøre ting enda bedre, skriver Ole Robert Reitan på sin egen LinkedIn.