Narvesen lanserer gjenbrukskopp – vil bidra til færre engangskopper

Den nye termokoppen er laget av 95 prosent gjenvunnet plast og er helt resirkulerbar.
RESIRKULERBAR: Narvesen lanserer gjenbrukskopp. | Foto: Sara Nyquist/Reitan Convenience Norway
RESIRKULERBAR: Narvesen lanserer gjenbrukskopp. | Foto: Sara Nyquist/Reitan Convenience Norway

I 2023 solgte Narvesen 4.727.152 kopper kaffe og varm drikke.

– Narvesen står for en stor del av det norske folk sitt konsum av kaffe på farten, og det er viktig for oss å finne mer bærekraftige løsninger for kundene våre. Med termokoppen ønsker vi å bidra til at litt færre engangskopper brukes – et lite steg på veien mot en mer bærekraftig kaffeopplevelse, sier Synnøve Tveit, bærekraftsansvarlig i Reitan Convenience Norway, i en pressemelding.

Reitan Convenience Norway jobber for reduksjon av engangsemballasje på flere områder, opplyser selskapet. Blant annet signerte de i begynnelsen av april Klima- og miljødepartementet sitt nye plastpartnerskap for næringslivet.

Gjenbrukskoppen kommer med illustrasjoner av Anette Moi.

Meld deg på vårt nyhetsbrev her.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også