Narvesen lanserer gjenbrukskopp – vil bidra til færre engangskopper
I 2023 solgte Narvesen 4.727.152 kopper kaffe og varm drikke.
– Narvesen står for en stor del av det norske folk sitt konsum av kaffe på farten, og det er viktig for oss å finne mer bærekraftige løsninger for kundene våre. Med termokoppen ønsker vi å bidra til at litt færre engangskopper brukes – et lite steg på veien mot en mer bærekraftig kaffeopplevelse, sier Synnøve Tveit, bærekraftsansvarlig i Reitan Convenience Norway, i en pressemelding.
Reitan Convenience Norway jobber for reduksjon av engangsemballasje på flere områder, opplyser selskapet. Blant annet signerte de i begynnelsen av april Klima- og miljødepartementet sitt nye plastpartnerskap for næringslivet.
Gjenbrukskoppen kommer med illustrasjoner av Anette Moi.
Relaterte artikler
Reitan Convenience har snudd minus til pluss
For abonnenter
7-Eleven i Norge planlegger å fase ut salg av sigaretter
For abonnenter