NetOnNet lanserer nytt kommunikasjonskonsept

Det nye konseptet skal bidra til å tydeliggjøre elektronikk-kjeden NetOnNets posisjon på det norske markedet.
REKLAMEVIDEO: NetOnNet lanserer en ny reklamekampanje. | Foto: Pressebilde NetOnNet
REKLAMEVIDEO: NetOnNet lanserer en ny reklamekampanje. | Foto: Pressebilde NetOnNet

NetOnNet er en aktør som selger hjemmeelektronikk, og som dermed konkurrerer mot kjeder som Power, Elkjøp og Komplett.

Etter dagens kurs omsatte det svenske selskapet for rundt 6,3 milliarder norske kroner i 2022.

Med en ny kommunikasjonsstrategi ønsker virksomheten nå å fastsette sin posisjon på det norske markedet.

– Kundene forbinder oss sterkt med vår lavprisposisjon, som vi har bygget opp siden starten i 1999. Med det nye kommunikasjonskonseptet “Vi kjemper alltid for lave priser” styrker, tydeliggjør og utvikler vi vår posisjon mot forbrukerne enda mer, med et tydelig visuelt fokus på pris, sier CCO i NetOnNet Sofie Struwe i en pressemelding.

– Mindre unnskyldende kommunikasjon

Selskapet lanserer derfor en ny kampanje med video, under det nye kommunikasjonskonseptet med samme navn - “Vi kjemper alltid for lave priser”.

I kampanjevideoen blir man kjent med en stor pappsuperhelt som skal hjelpe kunder med å ikke handle det NetOnNet omtaler som ”unødvendig høye priser”.

Videoen viser blant annet en person som er i ferd med å kjøpe forbrukerelektronikk. Dette gir papphelten mulighet til å gripe inn.

– I en tid hvor konkurransen tiltar, er vi veldig opptatt av å levere en mer uttrykksfull og mindre unnskyldende kommunikasjon. Det skal være morsomt, lett tilgjengelig og med glimt i øyet, der lave priser er vårt viktigste kommunikasjonsbudskap, sier Daniel Almgren, Brand Manager i NetOnNet, i samme pressemelding.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også