Kraftig økning i solgte kriseprodukter etter svensk advarsel om krig
Etter at den svenske regjeringen oppfordret befolkningen i landet til å forberede seg på krig, gikk salgstallet på krisevarer opp over 1000 prosent på én dag i Sverige, melder svenske Expressen.
Clas Ohlson er en handelsaktør som har merket dette. Kjeden merker en åttedobling i salget av stormkjøkken, men det er nødradio som trumfer øverst.
– Salget av nødradioen vår økte med flere tusen prosent i går og ble vårt enkelt bestselgende produkt, sier Anders Wahl, kommunikasjonskommunikatør i Clas Ohlson til Expressen.
Kjell & Company har også sett en stor økning i kunder som ønsker å forberede seg på en eventuell krig, melder Expressen.
– De siste dagene har salget av for eksempel dynamoradioer blitt mer enn tidoblet sammenlignet med samme dager i forrige uke, sier kommunikasjonssjef Per Frykebrant.