Posten kåret årets nettbutikker – her er vinnerne
Dette er 19. gangen hvor Posten Bring kårer «årets nettbutikk» i Norge. Gjennom det siste halvåret er 1.000 nominerte nettbutikker blitt vurdert og testet.
– 2023 var et krevende år for alle som driver med netthandel i Norge, men mange nettbutikker har likevel lykkes godt som et resultat av at de har jobbet svært godt for å kunne tilby landets beste kjøpsopplevelse og kundeservice. Årets finalister har bevist at de har god innsikt i kundenes behov og evner å ta steg for å bli bedre for hvert eneste år, sier konserndirektør for e-handel og logistikk, Thomas Støkken i Posten Bring i en pressemelding.
De tre prisene deles ut etter nettbutikkens størrelse. I liten kategori var det Klardag.no som stakk av med seieren, foran fjorårsvinner Hippi Grace og Sapatos.
I kategori medium er det den nettbutikken Care of Carl som er årets nettbutikk. Linda Johansen og Villoid var de to andre finalistene.
I største kategori er det Vinmonopolet som stikker av med prisen. GetInspired og BliVakker var de to andre finalistene.
– Vinmonopolet har nettbutikk, kjøpshjelp og kundeservice i verdensklasse. Gjennom mange år har de hatt fokus på å skape den beste kjøpsopplevelsen, noe de gjør ved å kontinuerlig teste og videreutvikle nettbutikken. De har ekstraordinær forståelse for markedet de opererer i, ble lagt til grunn av juryleder Kjersti Pedersen og jurymedlem Roy André Torkelsen.
Kategori måles i omsetning. Liten nettbutikk har omsetning opp mot 20 millioner kroner. Medium nettbutikker har omsetning mellom 20 og 250 millioner, og stor butikk omsetter for mer enn 250 millioner.