Europris klare for nye steg og konseptutvikling med ÖoB: – To selskaper med mye til felles

Etter en lang prosess venter Europris en endelig overtakelse av den svenske lavpriskjeden ÖoB i mai.
CFO Stina Byre og CEO Espen Eldal presenterte første kvartal torsdag morgen. | Foto: Øystein Engh / HandelsWatch
CFO Stina Byre og CEO Espen Eldal presenterte første kvartal torsdag morgen. | Foto: Øystein Engh / HandelsWatch

Europris fortsetter veksten, men har lavere resultat. Det er essensen av Europris sitt første kvartal, og at forbrukertrendene er de samme som i fjor. Med fortsatt høy etterspørsel etter rimelige produkter, sier Europris seg fornøyde med omsetningsøkning på 4,8 prosent, som er 2,026 milliarder kroner i omsetning for perioden.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Foto: Berit Roald

    Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

    Les også