Helthjem bringer pakker og mat hjem til folk på vegne av selskaper og nettbutikker i hele Norge. På kort tid har de vokst fra 0 til over 13 millioner pakkesendinger i året, opplyser selskapet i en pressemelding.
Netthandelen hadde en eksplosiv økning under pandemien, men sank i 2023. I år opplever likevel Helthjem stor vekst sammenlignet med fjoråret.
– 2023 har vært helt fantastisk. Vi ser at flere og flere ønsker hjemlevering og vi er takknemlige for at så mange velger å bruke oss, sier netthandelsdirektør i Helthjem, Daniel Kongstvedt.
Flere butikker
Selskapet har hittil i år signert avtaler med tre nettbutikker: Garnius, Blush og Nordic Feel.
Spesielt én bransje skiller seg ut, ifølge Kongstvedt.
– Vi har et unikt produkt når det kommer til levering innen mote-produkter som klær, sko og kosmetikk, hvor vi har den mest fleksible leveringsløsningen på markedet. Produktet vi har her ser vi på som nesten uovervinnelig, sier han.
Over 50 prosent av pakkene selskapet leverer er innen mote-segmentet.
– Vårt unike produkt, sammen med god kundeoppfølging, gjør at vi både beholder kundene vi allerede har, men også tiltrekker oss nye kunder, sier Kongstvedt.
Utvider teamet
I forbindelse med veksten gjør Helthjem endringer i selskapet. Iselin Hauge og Per-Oskar Arnesen har begge startet som selgere. Josefine Blix er ansatt som ny kundeansvarlig.
Hauge kommer fra Bestseller som salgsansvarlig og Arnesen fra rekrutteringsbransjen med mastergrad innenfor markedsføring. Blix har en bachelorgrad i entreprenørskap og økonomi og kommer senest fra IBM som partneransvarlig innen IT-sikkerhet.
– De har alle en spennende bakgrunn og gir oss et bredt spekter av kompetanse som vil styrke oss. Vi er svært glade for å få med flere dyktige folk på laget som kan bidra med å sikre en enda bedre tjeneste for kundene våre, sier Kongstvedt.
Helthjem flyttet nylig til ny terminal, som skal kunne håndtere over 40 millioner pakker i året. Selskapet har bærekraft høyt på agendaen og jobber for utslippsfri levering i flere områder, og bytter dessuten til lastebiler som går på fossilfritt drivstoff.
Kongstvedt sier Helthjem har som ambisjon å være en pådriver for bærekraft i bransjen.
– Dette er en viktig del av vårt miljøarbeid og for å nå miljømålene våre. Som distributør har vi et ansvar og en viktig rolle i omstillingen. Vi vet også at miljø og bærekraft blir stadig viktigere for både nettbutikker og forbrukere, og det synes vi er utrolig bra., sier han.
Del artikkel
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.
Norske forbrukere er blitt gradvis mindre pessimistiske i første halvår, men tilliten stabiliserte seg i juni, viser Opinions forbrukertillitsindeks (CCI).
Dagligvarebutikker og klesbutikker skilte seg klart ut, og den sterke økningen skyldes at de fire ekstra røde dagene i mai falt på handledager, melder SSB.
Shein søker børsnotering på London Børs. Det liker ikke menneskerettighetsgruppen Stop Uyghur Genocide. Dessuten mener Amnesty International at en børsnotering av Shein vil være «en skam».
Tre ganger har Rema 1000-leder Kenneth Brendjord blitt utbrent. Nå forteller han historien som han selv burde hørt: Om karriere, prestasjonskrav, egen frykt og at det hjelper å dele.
En skanning for å vite om avokadoen er moden eller ikke, kommer nå til Coop Sverige sine butikker. Spennende, synes både Coop Norge, Rema 1000 og Norgesgruppen.
– Det er viktig at personer som Kenneth tør å stå frem, sier Marit Sælid Johannessen, HR-direktør i Rema 1000. Hun kaller Rema 1000-lederen Kenneth Brendjord modig som deler om utbrenthet.