Nedgang for Cocopanda

Netthandel- og skjønnhetsaktøren Cocopanda opplevde et tilbakeslag på 50 millioner kroner fra 2021, ifølge selskapets tall for 2022.

Det norske netthandelsselskapet Cocopanda har sluppet 2022-tallene for Sverige. Selskapet har hatt en sterk vekst fra år til år, men i fjor var første gang nettbutikken opplevde et tilbakeslag på det svenske markedet, skriver Netthandel.no.

Omsetningen for Cocopanda for 2022 holdt seg på 231,5 millioner svenske kroner, 18 prosent mot fjorårets 282,7 millioner.

Selskapet peker på at den negative veksten skyldes blant annet koronaviruset, samt endrede handlemønstre, noe de fortsatt ser.

Brandsdal Group eier nettbutikkene Blivakker og Netthandelen.no i Norge, og Cocopanda. Cocopanda er nordisk, og operer både i Sverige og Danmark.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også