Fretex med egen herre-kampanje
Onsdag 1. november arrangeres «Herr Fretex» i butikker i Oslo, Bergen og Stavanger. Samtidig foregår kampanjen på nett.
– Vi ønsker å gjøre det enda enklere for menn å velge gjenbruk. Derfor har vi samlet opp dresser og smokinger i ulike kvaliteter, merker, størrelser og prisklasser, sier Hilde Kjønstad, kjedeleder i Fretex.
I kampanjen Herr Fretex tilbyr butikklær-kjeden festklær og tilbehør.
– Klær som har levd et liv, men som fortjener flere fester, skriver Fretex i pressemeldingen.
Kampanjen innebærer blant annet salg av dresser og dressjakker, men også tilbehør fra belter til sko.
Kampanjen foregår i fire fysiske Fretex-butikker.
Fretex eies av Frelsesarmeen. Selskapet er Norges største arbeids-og inkluderingsbedrift og secondhand-kjede, og en viktig del av Frelsesarmeen i Norge.
Det finnes i alt 39 Fretex-butikker i Norge. I 2022 omsatte Fretex AS for 562 millioner kroner. Brutto-omsetningen for butikkene var på 182 millioner kroner, ifølge selskapets årsrapport.