Fretex med egen herre-kampanje

«Herr Fretex» skal få flere menn til å handle brukte klær til fest – i Oslo, Bergen og Stavanger. 
HERRE: Hilde Kjønstad, kjedeleder i Fretex, lanserer egen kampanje for å få menn til å handle festklær brukt. | Foto: Fretex
HERRE: Hilde Kjønstad, kjedeleder i Fretex, lanserer egen kampanje for å få menn til å handle festklær brukt. | Foto: Fretex

Onsdag 1. november arrangeres «Herr Fretex» i butikker i Oslo, Bergen og Stavanger. Samtidig foregår kampanjen på nett.

– Vi ønsker å gjøre det enda enklere for menn å velge gjenbruk. Derfor har vi samlet opp dresser og smokinger i ulike kvaliteter, merker, størrelser og prisklasser, sier Hilde Kjønstad, kjedeleder i Fretex.

I kampanjen Herr Fretex tilbyr butikklær-kjeden festklær og tilbehør.

– Klær som har levd et liv, men som fortjener flere fester, skriver Fretex i pressemeldingen. 

Kampanjen innebærer blant annet salg av dresser og dressjakker, men også tilbehør fra belter til sko.

Kampanjen foregår i fire fysiske Fretex-butikker. 

Fretex eies av Frelsesarmeen. Selskapet er Norges største arbeids-og inkluderingsbedrift og secondhand-kjede, og en viktig del av Frelsesarmeen i Norge. 

Det finnes i alt 39 Fretex-butikker i Norge. I 2022 omsatte Fretex AS for 562 millioner kroner. Brutto-omsetningen for butikkene var på 182 millioner kroner, ifølge selskapets årsrapport.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også