Gjenåpnet H&M-butikk med strategi for sirkulær mote

– De fysiske butikkene våre er fremdeles veldig viktige for oss, og vi fortsetter å investere i dem, sier Clara Oldenburg i H&M Norge.
BUTIKK: Hennes og Mauritz åpner putter både mote og interiør inn i sin nye butikk på Bryn i Oslo. | Foto: NTB
BUTIKK: Hennes og Mauritz åpner putter både mote og interiør inn i sin nye butikk på Bryn i Oslo. | Foto: NTB

Torsdag 2. november gjenåpnet H&M-butikken på Bryn Senter i Oslo dørene etter lengre tids oppussing. Butikken kombinerer mote, velvære og interiør. De tilbyr konseptene Dame, Herre, Divided, Barn og Beauty, samt en helt ny H&M HOME-avdeling med alt fra kjøkkenutstyr og servise til sengetøy og dekor til hjemmet.

Viktig i den nye butikken, er bærekraft og sirkulær mote, ifølge Clara Oldenburg, kommunikasjons- og presseansvarlig for H&M Norge.

Hun viser til at kundene vil kunne levere inn sine uønskede tekstiler når de handler, gjennom H&Ms globale klesinnsamlingssystem. Alle donerte tekstiler blir sortert før de, avhengig av tilstand, blir gjenbrukt eller resirkulert.

– Dette er bare ett av mange eksempler på prosjekter som H&M har implementert for å sørge for en mer sirkulær motefremtid, sier hun.

Den nye butikken har ny inngang, og er omgitt av vegger av glass. Slik slipper den inn mer lys og skaper en enda bedre atmosfære.

– Vi er superglade for å kunne gi våre kunder en enda bedre shoppingopplevelse på H&M Bryn. Målet har vært å skape en sømløs kundeopplevelse gjennom stilren presentasjon og inspirerende produkter. De fysiske butikkene våre er fremdeles veldig viktige for oss, og vi fortsetter å investere i dem, sier Oldenburg i en pressemelding.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Photo: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også