Mer netthandel skjer gjennom Vipps – størst vekst innen apotek og kosmetikk
Hittil er økningen i volum og antall betalinger på henholdsvis 19 og 14 prosent, opplyser Vipps i en pressemelding.
Tallene baserer seg på statistikk fra butikker som har tilbudt Vipps i minst ett år.
Vipps melder at apotek og kosmetikk er «bransjevinneren» innen varehandel på nett i desember. I denne kategorien har det blitt brukt 38 prosent mer penger på produkter og gjennomført 16 prosent flere betalinger, sammenlignet med samme periode i fjor.
– Vi så at det var en voksende trend gjennom november og Black Week med økt bruk av tjenester som sammenligne priser på nett. I tillegg ser vi at digitale ønskelister har bredt om seg i de siste ukene, noe som forhåpentligvis også bidrar til at det blir færre skivebommer under juletreet, sier kommersiell leder Vegar Heir i Vipps.
Slik er volumveksten vært for Vipps i de øvrige store bransjene så langt i desember: Elektronikk og hvitevarer: 14 prosent, Møbel og innredning: 2 prosent, Klær, sko og tilbehør: 1 prosent, og Sport og fritid: 1 prosent.