Mer netthandel skjer gjennom Vipps – størst vekst innen apotek og kosmetikk

I desember har varekjøp med Vipps økt. Aller mest har det økt innen apotek og kosmetikk.
Kommersiell leder i Vipps, Vegar Heir, tror at årets juleshopping har vært godt planlagt av vippsere i hele landet. | Foto: Vipps
Kommersiell leder i Vipps, Vegar Heir, tror at årets juleshopping har vært godt planlagt av vippsere i hele landet. | Foto: Vipps

Hittil er økningen i volum og antall betalinger på henholdsvis 19 og 14 prosent, opplyser Vipps i en pressemelding.

Tallene baserer seg på statistikk fra butikker som har tilbudt Vipps i minst ett år.

Vipps melder at apotek og kosmetikk er «bransjevinneren» innen varehandel på nett i desember. I denne kategorien har det blitt brukt 38 prosent mer penger på produkter og gjennomført 16 prosent flere betalinger, sammenlignet med samme periode i fjor.

– Vi så at det var en voksende trend gjennom november og Black Week med økt bruk av tjenester som sammenligne priser på nett. I tillegg ser vi at digitale ønskelister har bredt om seg i de siste ukene, noe som forhåpentligvis også bidrar til at det blir færre skivebommer under juletreet, sier kommersiell leder Vegar Heir i Vipps. 

Slik er volumveksten vært for Vipps i de øvrige store bransjene så langt i desember: Elektronikk og hvitevarer: 14 prosent, Møbel og innredning: 2 prosent, Klær, sko og tilbehør: 1 prosent, og Sport og fritid: 1 prosent.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også