Kicks Group øker salget og forbedrer resultatet
I løpet av 2023 økte selskapet salget med over 5 prosent, samtidig som resultatet styrket seg med over 10 prosent sammenlignet med året før, opplyser skjønnhetskjeden i en pressemelding tirsdag.
Kicks har omtrent 230 butikker i Sverige, Norge og Finland.
I pressemeldingen opplyser Kicks Group at de fortsetter å levere sterkt vekst både i butikk og på nett på alle sine markeder.
– Ser man på suksessfaktorene vil jeg peke på våre investeringer i både digitale og fysiske kanaler, som har genert betydelig merverdi for kunden, men fremfor alt en fantastisk, kundefokusert innsats fra våre ansatte, sier Carola Lundell, viseadministrerende direktør i Kicks Group.
I august i fjor fikk Kicks Group ny eier i danske Matas, noe som ifølge Lundell gjør Kicks Group til en «utrolig sterk nordisk aktør».
– Vi ser allerede at vi sammen har en bedre mulighet til å tilby kundene et bredere sortiment, nye varemerker, raskere og mer inspirerende online-shopping, samtidig som vi beholder vårt fokus på personlig ekspertrådgivning og service, sier hun.