Nettbutikken Boozt vokser – og spår sterkere 2024

Boozt rapporterer et justert driftsresultat på 230 millioner svenske kroner i fjerde kvartal, en økning fra 170 millioner kroner i samme periode i fjor.
Hermann Haraldsson, administrerende direktør i Boozt. | Foto: Boozt
Hermann Haraldsson, administrerende direktør i Boozt. | Foto: Boozt

Nettoomsetningen til Boozt i fjerde kvartal endte på 2.993 millioner svenske kroner, sammenlignet med 2.438 millioner kroner fra samme periode i 2022, opplyser selskapet i sin kvartalsrapport.

Det justerte driftsresultatet hadde en driftsmargin på 7,7 prosent, som ifølge administrerende direktør Herman Haraldsson er den beste noensinne for selskapet.

Boozt melder også at de forventer seg 5-15 prosent vekst i 2024, men også forbedret lønnsomhet.

– 2023 var nok et utfordrende år, men etter noe nedslående første halvår klarte vi i løpet av andre halvår å skru opp tempoet og bære fruktene av vår nordiske varehus-strategi. Den akselererte veksten skyldtes blant annet en bevisst oppbygging av lager for å styrke vårt vareutvalg, samt den oppdaterte strategien om å utvide sortimentet på Booztlets plattform, sier Haraldsson.

Nettoomsetningen for hele 2023 endte på 7.755 millioner svenske kroner, i 2022 endte nettoomsetningen på 6.743 millioner kroner.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Photo: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også