Nettbutikken Boozt vokser – og spår sterkere 2024
Nettoomsetningen til Boozt i fjerde kvartal endte på 2.993 millioner svenske kroner, sammenlignet med 2.438 millioner kroner fra samme periode i 2022, opplyser selskapet i sin kvartalsrapport.
Det justerte driftsresultatet hadde en driftsmargin på 7,7 prosent, som ifølge administrerende direktør Herman Haraldsson er den beste noensinne for selskapet.
Boozt melder også at de forventer seg 5-15 prosent vekst i 2024, men også forbedret lønnsomhet.
– 2023 var nok et utfordrende år, men etter noe nedslående første halvår klarte vi i løpet av andre halvår å skru opp tempoet og bære fruktene av vår nordiske varehus-strategi. Den akselererte veksten skyldtes blant annet en bevisst oppbygging av lager for å styrke vårt vareutvalg, samt den oppdaterte strategien om å utvide sortimentet på Booztlets plattform, sier Haraldsson.
Nettoomsetningen for hele 2023 endte på 7.755 millioner svenske kroner, i 2022 endte nettoomsetningen på 6.743 millioner kroner.