Gjenbruksappen Tise innfører egen grønn prisutdeling

Gjenbruksappen Tise ønsker å fremheve bedrifter og personer som har bærekraft på agendaen. Nå etablerer de sin egen prisutdeling for bærekraft innen klær og mote.
PRISUTDELING: Gjenbruksappen Tise skal ha en egen prisutdeling for bærekraft. | Foto: Tise
PRISUTDELING: Gjenbruksappen Tise skal ha en egen prisutdeling for bærekraft. | Foto: Tise

– Vi har laget vår helt egen prisutdeling og 25. april skal vi hylle personer, bedrifter og prosjekter som beveger mote- og klesbransjen i en mer bærekraftig retning, skriver Tise om bærekraftprisen, som har fått navnet Tise Awards.

Selskapet kaller prisutdelingen for årets grønneste prisutdeling for oss som elsker klær og mote.

– Vi i Tise mener at det bør være mulig å ha det gøy med klær og mote på en måte som ikke går på bekostning av miljøet. Gjenbruk, redesign, utleie, outfit repeating og kvalitet over kvantitet er løsninger som bidrar til en lysere fremtid for klesbransjen, sier Sigrun Stenseth, markedsjef i Tise Norge i en pressemelding.

Tise er en gjenbruksplattform for salg av brukt mote, som hadde sitt utspring fra NTNU-miljøet. Tise ble stiftet av Eirik Frøyland Rime og Axel Franck Næss i 2014, og har siden vokst kraftig.

Prisen er delt i åtte kategorier, der folk kan sende inn nominasjoner. En jury bestemmer vinneren, ut over Folkets favoritt, der publikums stemmer avgjør. Selve utdelingen vil skje på Carls på Carl Berner i Oslo.

Appen ble nettopp utropt som et av de norske selskapene som er mest innovative, som HandelsWatch tidligere har omtalt.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også