Lyko lanserer AI-assistent i app: – Største endring siden 2008
Gjennom jungelen av over 72 000 produkter, finner Lyko det hensiktsmessig med AI-assistanse.
Bruker starter en samtale med AI-assistenten, og får personlige anbefalinger på produkter og rutiner basert på egne behov og preferanser. AI vil også huske tidligere kjøpshistorikk, opplyser Lyko i en pressemelding.
Grunnlegger Rickard Lyko mener at dette er den største endringen som har skjedd siden Lyko startet opp i 2008.
– En kunde som trenger en sjampo har hatt problemer med å velge blant et online-sortiment på over 2000 ulike sjampoer, og besøket på lyko.com har sannsynligvis ikke ført til et kjøp. I motsetning til i butikkene, der personalet har kunnet veilede kunden ut fra behov og preferanser, noe som oftere fører til et kjøp, sier Lyko.
I tillegg til data fra sortiment, baserer assistents intelligens seg på GPT-4 fra Open Ai.