Disse kjedene gjør det best i klesbransjen

Hennes & Mauritz har størst omsetning av kleskjedene i Norge, fulgt av Texcon og Varner-eide Cubus. Norske butikker gjør det også bedre på netthandel, viser en ny rapport fra Virke.
STORE OG FLERE: Bror William Stende, bransjedirektør for faghandel, forklarer hvorfor noen kjeder er betraktelig større i omsetning i Norge enn andre. | Foto: Gøril Huse / HandelsWatch
STORE OG FLERE: Bror William Stende, bransjedirektør for faghandel, forklarer hvorfor noen kjeder er betraktelig større i omsetning i Norge enn andre. | Foto: Gøril Huse / HandelsWatch

Virkes rapport, som HandelsWatch har fått tilgang til, bygger på omsetningen til 25 kleskjeder i Norge, som omfatter 71,3 prosent av omsetningen i bransjen i fjor. Den viser at Hennes & Mauritz klart har størst andel av omsetningen, med 11 prosent. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Photo: Berit Roald

    Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

    Les også