Slik kan bedriftene fortsatt få folk til å handle

Trendforsker Louise Byg Kongsholm sier behovet forbrukerne har for å spare, går over. Og at folk handler likevel, selv om de forsøker å knipe igjen. 
MULIGHETER: Trange tider gir nye muligheter for handelsbransjen, mener trendforsker Louise Byg Kongsholm. | Foto: Gøril Huse / HandelsWatch
MULIGHETER: Trange tider gir nye muligheter for handelsbransjen, mener trendforsker Louise Byg Kongsholm. | Foto: Gøril Huse / HandelsWatch

– Når forbrukerne agerer som om det er resesjon, så kaller man det motsesjon. Det er når de holder tilbake, når de bruker fornuften, når de blir mer økonomisk fornuftig. Og det er farlig når en driver handel, at forbrukerne blir fornuftige, sier Louise Byg Kongsholm, forsker fra trendbyrået Pej-gruppen i Danmark under Virkes handelskonferanse nylig.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Foto: Berit Roald

    Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

    Les også