Liveshopping-selskapet Sprii vil ta opp kampen med Amazon og Zalando
Nå tar Sprii den norske satsingen ett skritt videre gjennom en avtale med tromsøbaserte Mystore, skriver Finansavisen.
Mystore har 1.600 nettbutikker innen flere segmenter i sin portefølje.
– Jeg ser på liveshopping som et slags hemmelig våpen mot butikker som Amazon, Shein, og Zalando. Hvis vi ser på utviklingen har små, mellomstore og store nasjonale selskaper vanskelig for å konkurrere med de største nettbutikkene, forteller Christian Vester, administrerende direktør i den danske liveshoppingplattformen Sprii til samme avis.
Live shopping er en kombinasjon av underholdning og netthandel. Via videostream viser den gjeldende aktøren (verten) frem varer og forteller om produktene de selger, samt snakker direkte til sitt publikum via kommentarfeltet.
Konseptet stammer fra Kina. Ifølge New York Times ventes markedet i Kina alene å beløpe seg til svimlende 647 milliarder dollar i 2023.
Liveshoppingplattformen Sprii har tidligere informert Finansavisen om et arrangement med Power i Norge og Danmark der 1 million seere fulgte med på én sending. Butikken skal ha solgt varer for 32 millioner kroner i løpet av fire timer.