Liveshopping-selskapet Sprii vil ta opp kampen med Amazon og Zalando

Det danske liveshopping-selskapet Sprii har fått fotfeste i det norske markedet. Nå ønsker selskapet å konkurrere med de største.
Administrerende direktør Christian Vester i Sprii. | Foto: Sprii
Administrerende direktør Christian Vester i Sprii. | Foto: Sprii

Nå tar Sprii den norske satsingen ett skritt videre gjennom en avtale med tromsøbaserte Mystore, skriver Finansavisen.

Mystore har 1.600 nettbutikker innen flere segmenter i sin portefølje.

– Jeg ser på liveshopping som et slags hemmelig våpen mot butikker som Amazon, Shein, og Zalando. Hvis vi ser på utviklingen har små, mellomstore og store nasjonale selskaper vanskelig for å konkurrere med de største nettbutikkene, forteller Christian Vester, administrerende direktør i den danske liveshoppingplattformen Sprii til samme avis.

Live shopping er en kombinasjon av underholdning og netthandel. Via videostream viser den gjeldende aktøren (verten) frem varer og forteller om produktene de selger, samt snakker direkte til sitt publikum via kommentarfeltet.

Konseptet stammer fra Kina. Ifølge New York Times ventes markedet i Kina alene å beløpe seg til svimlende 647 milliarder dollar i 2023.

Liveshoppingplattformen Sprii har tidligere informert Finansavisen om et arrangement med Power i Norge og Danmark der 1 million seere fulgte med på én sending. Butikken skal ha solgt varer for 32 millioner kroner i løpet av fire timer.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også