Posten endrer markedsføring etter svindelforsøk

Posten slutter å annonsere på sosiale medier som Facebook og Instagram.
SLUTTER: Posten slutter å markedsføre seg i sosiale medier etter gjentatte svindelforsøk. | Foto: Terje Bendiksby / NTB scanpix
SLUTTER: Posten slutter å markedsføre seg i sosiale medier etter gjentatte svindelforsøk. | Foto: Terje Bendiksby / NTB scanpix
NTB

Flere svindelsider på Facebook og Instagram driver falske kampanjer i Postens navn. Nå stanser Posten all annonsering på disse plattformene.

Annonsestansen i sosiale medier skal i første omgang vare ut året, skriver VG.

Flere av svindelsidene driver falske kampanjer om at Posten selger pakker som ikke er hentet, noe Posten ikke driver med.

– Dette er kyniske svindelforsøk, som har gjort at vi har fått nok. Nå kan vi ikke sitte stille og se på, sier pressesjef Kenneth Tjønndal Pettersen.

Bilder og priser på de uavhentede pakkene som svindlerne hevder å selge, varierer. Felles er at de alle bruker Postens logo. Bare på Facebook har Posten talt opp minst 71 svindelsider innen mandag.

Pettersen vil ikke oppgi hvor mye penger Posten bruker på annonsering på Facebook og Instagram, men sier at disse beløpene vil bli brukt andre steder isteden.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også