Omsetningsvekst for senteret i Kolbotn

God butikkmiks får mye av æren for omsetningsvekst i Kolbotn.
Foto: Citycon
Foto: Citycon

Kolbotn Torg leverte en omsetning på 738 millioner kroner i 2023, som vil si en økning på 6 prosent sammenlignet med 2022. 

Da er ikke konsumprisindeks fra året før regnet inn. Med 2,6 millioner besøkende gjennom året, opplevde senteret uansett også en vekst på 9 prosent målt mot året før.

– Vi er veldig godt fornøyde med den positive utviklingen Kolbotn Torg har hatt de siste årene. Vi har over tid jobbet med å utvikle butikkmiksen, og nå har vi en fin sammensetning med mange sterke konsepter på senteret. Både besøksveksten og leietakernes omsetningsvekst handler om et godt samarbeid mellom teamet som jobber på senteret og leietakerne våre som jobber hver dag med å skape gode opplevelser på for kundene våre, sier Marianne Thoresen-Larsen, senterleder på Kolbotn Torg.

Clas Ohlson hadde sin åpning i november i fjor. Kolbotn Klær åpnet også sitt nye konsept Studio by KK etter sommeren, mens Nøstet Mitt og Vinoria åpnet i første halvdel av 2023. 

Året før åpnet Kappahl og Kid Interiør nye butikker.

Meld deg på HandelsWatch nyhetsbrev her.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også