XXL girer opp: – En av flere leveranser fra vår nye strategi
– Vårt oppdrag handler om å demokratisere sport og friluftsliv. Alle skal ha mulighet til å holde seg i aktivitet, uavhengig av økonomiske forutsetninger. Den nye kundeklubben vår er et viktig bidrag til dette, sier administrerende direktør Freddy Sobin i XXL.
XXL skriver selv at selskapet har store ambisjoner for den nye kundeklubben, og at de håper å ha 4 millioner medlemmer innen utgangen av 2023.
I samme pressemelding skriver selskapet at kundeklubben kommer i en helt ny drakt med poeng, bonussjekker og eksklusive personlige tilbud.
Strategiske leveranser
Tidligere i år lanserte XXL en helt ny strategi kalt «Reset & Rethink». Ifølge XXL handler strategien om å ta tilbake styrkene som har gitt selskapet den posisjonen den har i dag og samtidig tenke helt nytt rundt strategisk innretting, kunde og markedsgrunnlag.
Den videre satsingen på kundeklubben er en del av selskapets nye strategi.
– Den oppgraderte kundeklubben er en av flere leveranser fra den nye strategien vår. Det er krevende økonomiske tider for kundene våre, som sliter med å få hjulene til å gå rundt. Lanseringen kommer godt med for dem, i og med de nå får enda mer verdi for pengene. Ikke bare lave priser, men også bonus på alle kjøp. Kundeklubben er selvsagt også omnikanal, og du får poeng på alle kjøp både i butikk, på nett og i XXL-appen, sier Sobin.
XXL skriver at relanseringen vil rulle ut i alle markeder hvor selskapet opererer. Dette gjelder Norge, Sverige og Finland.