XXL girer opp: – En av flere leveranser fra vår nye strategi

I 2020 lanserte XXL kundeklubben Reward. Nå relanseres kundeklubben som en del av selskapets nye strategi.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Foto: Terje Pedersen / NTB

– Vårt oppdrag handler om å demokratisere sport og friluftsliv. Alle skal ha mulighet til å holde seg i aktivitet, uavhengig av økonomiske forutsetninger. Den nye kundeklubben vår er et viktig bidrag til dette, sier administrerende direktør Freddy Sobin i XXL.

XXL skriver selv at selskapet har store ambisjoner for den nye kundeklubben, og at de håper å ha 4 millioner medlemmer innen utgangen av 2023.

I samme pressemelding skriver selskapet at kundeklubben kommer i en helt ny drakt med poeng, bonussjekker og eksklusive personlige tilbud.

Strategiske leveranser

Tidligere i år lanserte XXL en helt ny strategi kalt «Reset & Rethink». Ifølge XXL handler strategien om å ta tilbake styrkene som har gitt selskapet den posisjonen den har i dag og samtidig tenke helt nytt rundt strategisk innretting, kunde og markedsgrunnlag.

Den videre satsingen på kundeklubben er en del av selskapets nye strategi.

– Den oppgraderte kundeklubben er en av flere leveranser fra den nye strategien vår. Det er krevende økonomiske tider for kundene våre, som sliter med å få hjulene til å gå rundt. Lanseringen kommer godt med for dem, i og med de nå får enda mer verdi for pengene. Ikke bare lave priser, men også bonus på alle kjøp. Kundeklubben er selvsagt også omnikanal, og du får poeng på alle kjøp både i butikk, på nett og i XXL-appen, sier Sobin.

XXL skriver at relanseringen vil rulle ut i alle markeder hvor selskapet opererer. Dette gjelder Norge, Sverige og Finland.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også